IFmedia

Ένα στα πέντε ψάρια που αγοράζουμε δεν είναι αυτό που νομίζουμε!

Sun 11 Sep 2016 13:02 14089

Το 20% των ψαριών που αγοράζουν οι καταναλωτές παγκοσμίως, δηλαδή το ένα στα πέντε, δεν είναι αυτό νομίζουν ότι παίρνουν, εξαπατημένοι από παραπλανητικές πινακίδες στα ιχθυοπωλεία και στις άλλες ψαραγορές.

Σε αυτό το σοκαριστικό συμπέρασμα κατέληξε μια νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης Oceana. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 25.000 δείγματα ψαριών και άλλων θαλασσινών και, από αυτά, το 20% έφεραν εσφαλμένη σήμανση. Με άλλα λόγια, άλλο ψάρι έδειχναν και άλλο αγόραζαν στην πραγματικότητα οι καταναλωτές.

«Είναι πολύ πιθανό ότι ο μέσος καταναλωτής έχει φάει άλλα ψάρια αντί άλλων. Πρόκειται για κοροϊδία. Απολαμβάνεις το φαγητό σου, αλλά έχεις πληρώσει του κόσμου τα λεφτά για ένα ψάρι χαμηλής ποιότητας» δήλωσε η διευθύντρια της Oceana Μπεθ Λόουελ.

Το 58% των ψαριών με τη λάθος σήμανση, συχνά έχουν αντικατασταθεί με άλλα είδη που μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία εγκύων και παιδιών. Σε μερικές περιπτώσεις, το ψάρι που πουλιέται, είναι απειλούμενο είδος. 

Η έκθεση της Oceana είναι μια αξιολόγηση (μετα-ανάλυση) άνω των 200 μελετών από 55 χώρες, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα. Σε χώρες όπως η Ιταλία το ποσοστό εξαπάτησης σε ορισμένα είδη ψαριών ξεπερνά το 80%. 

Στην Ελλάδα μια έρευνα του 2015, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Food Research International» και η οποία είναι ανάμεσα σε αυτές που έλαβε υπόψη της η Oceana, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 38% των ψαριών και άλλων θαλασσινών στη χώρα μας φέρουν λανθασμένη σήμανση, ποσοστό μεγαλύτερο από κάθε άλλη κατηγορία τροφίμων.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η εξαπάτηση υπάρχει σε όλη την αλυσίδα, από τον συσκευαστή, τον χονδρέμπορο και τον εισαγωγέα-εξαγωγέα έως τον διανομέα και τον τελικό λιανοπωλητή (που περιλαμβάνει και τα εστιατόρια).

Η βιομηχανία θαλασσινών αντέδρασε, υποστηρίζοντας ότι η έρευνα της Oceana δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα διεθνώς. «Η μάχη κατά της απάτης στα θαλασσινά πρέπει να καλύψει όλη τη γκάμα, από τη βάρκα του ψαρά έως το τραπέζι του καταναλωτή», απάντησε η Λόουελ.


Ροή Ειδήσεων