IFmedia

Νέα Yamaha YZF-R1 και YZF-R1M 2015 (VIDEOS)

155
 
 
 
 

Στο νέο κινητήρα έχουν χρησιμοποιηθεί σε αφθονία εξωτικά υλικά (διαιρούμενες μπιέλες τιτανίου, βαλβίδες δύο υλικών κλπ) που επέτρεψαν στους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερης διαμέτρου έμβολα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (79mm αντί 78), αυξάνοντας εντυπωσιακά την ευστροφία. Πλέον η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται 1.000 στροφές υψηλότερα (στις 13.500rpm αντί στις 12.500 του προηγούμενου μοντέλου) και είναι αυξημένη κατά 20 ίππους, φτάνοντας έτσι τους 200, χωρίς να υπολογίζεται η συνεισφορά του Ram Air (εισαγωγή αέρα υπό πίεση) στις υψηλές ταχύτητες.

 

Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε επίσης στη διαχείριση της εντυπωσιακής ιπποδύναμης και τον πρώτο λόγο σ' αυτό είχε η σχεδίαση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η προσθήκη του ABS κρίθηκε απαραίτητη και περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό αποτελώντας μέρος ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού πακέτου που περιλαμβάνει επίσης έλεγχο απώλειας της πρόσφυσης στον πίσω τροχού, έλεγχο σούζας, έλεγχο εκκίνησης (launch control). Σύμφωνα με τη Yamaha η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων βασίζεται στη συλλογή δεδομένων από αισθητήρες έξι αξόνων γεμίζοντας μας με απορία καθώς μέχρι σήμερα ξέραμε πως η κίνηση μιας μοτοσυκλέτας περιγράφεται από την περιστροφή της γύρω από τρεις άξονες: τον εγκάρσιο (σούζα-έντο), τον διαμήκη (πλάγισμα) και τον κάθετο (ντριφτάρισμα). Υποθέτουμε πως πλέον υπάρχουν δύο διαφορετικοί αισθητήρες για καθένα από τα παραπάνω ζεύγη (άλλος πχ για τη σούζα κι άλλος για το έντο) δίνοντας περισσότερη ακρίβεια.

Για τη διατήρηση του βάρους κάτω από τα 200kg (με υγρά) ήταν απαραίτητη η αποκλειστική χρήση μαγνησίου στην κατασκευή των τροχών που εκτός των άλλων, μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος και βελτιώνει την ευελιξία της μοτοσυκλέτας καθώς και η χρήση τιτανίου σε ολόκληρη την εξάτμιση.

 

Εξωτερικά οι διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι πολλές και σίγουρα κανείς δε θα μπερδευτεί, βλέποντάς τα δίπλα δίπλα, για το ποιο είναι το μοντέλου του 2015. Οι led προβολείς στο μπροστινό μέρος έχουν πολύ μικρότερο μέγεθος, αφήνοντας χώρο για αγωνιστικού look number plate, ενώ σημαντική διαφορά αποτελεί η απόληξη της εξάτμισης που πλέον αποτελείται από ένα τελικό το οποίο μετά από δέκα χρόνια επέστρεψε στο πλάι (όπως στα πρώτα R1 από το 1997 μέχρι και το 2003). Εντελώς νέο είναι το πολυόργανο και για πρώτη φορά, στα δεκαεπτά χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου R1, οι ενδείξεις θα είναι 100% ψηφιακές, στέλνοντας το αναλογικό στροφόμετρο στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

 

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του νέου R1 έγινε με τον Valentino Rossi να την οδηγεί στη σκηνή της ειδικής τελετής που έγινε στο Μιλάνο στα πλαίσια της διεθνής έκθεσης (EICMA) και τον Ιταλό Superstar να δηλώνει πως η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας και των ηλεκτρονικών έγινε λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα και την τεχνογνωσία που υπάρχει στα MotoGP.

 

Ειδική έκδοση YZF-R1M

Πρόκειται για ειδική έκδοση που προορίζεται για αγωνιστική χρήση και θα παραχθεί σε μόλις 500 κομμάτια προκειμένου να πάρει την απαραίτητη ομολογκασιον (να θεωρηθεί δηλαδή μοντέλο παραγωγής). Χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές αναρτήσεις της Öhlins, κουστούμι από ανθρακονήματα, ηλεκτρονική μονάδα καταγραφής δεδομένων (για εκ των υστέρων ανάλυση τους) και slick ελαστικά της Bridgestone.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ροή Ειδήσεων